17 de febrer 2008

Consultori neuronal del Dr Jou

Pèrdua neuronal i ingesta alcohòlica, relació o mite urbà?


És conegut que el consum crònic d'alcohol provoca pèrdua de neurones de diferents òrgans de tot el cos i especialment del cervell. És freqüent que els alcohòlics acabin demenciats degut a aquest factor.

Ara bé, el Dr Jou ha estat investigant si les borratxeres puntuals dels divendres i dissabtes a Cal Negre poden afectar la vida de la neurona que encara els hi queda a molts integrants del blog paià. Seria tota una desgràcia que aquesta solitària neurona deixés de funcionar, ja que fins i tot faria perillar la mateixa continuïtat del blog.

Malauradament el Dr Jou no té bones notícies perque ha trobat estudis que indiquen que abús excessiu d'alcohol en RATES, encara que sigui episòdic pot produir dany cerebral irreversible i pèrdua de neurones, sobretot del cervell. Que les borratxeres afecten al cervell és fàcil de veure, només cal pensar en les ocasions en que quan et lleves al dia següent no recordes què has fet ni amb qui has estat la nit abans.

En definitiva, els efectes de l'abús episòdic d'alcohol en el nostre cervell són:

  1. Pèrdua de memòria (pot arribar a ser duradora)
  2. Dèficits verbals (tot i que les borratxeres tendeixen a produir l'efecte contrari)
  3. Problemes d'aprenentatge
  4. Problemes per solucionar problemes (ex. posar la clau al pany)
  5. Pèrdua d'activitat de les regions frontals i parietals del cervell (aquestes regions fan per exemple que recordis on has deixat el cotxe aparcat, o si has anat a una farra amb cotxe o no...)

En fi companyes paieres i companys paierus, que no tinc bones notícies per la nostra solitària neurona. La pobre neurona té els dies comptats i qualsevol dia (potser el mateix 23F) pot passar a millor vida.

18 comentaris:

Anònim ha dit...

DEIXO DE VEURE!!!

Anònim ha dit...

Dr.Jou, a mi m'agradaria saber què és el pessigolleig i posterior mal d'ous que em vé quan veig a la verge maria

Anònim ha dit...

fill!!!!
no preguntis aquestes coses en un lloc públic!!!!
me'n donc vergonya!!

Anònim ha dit...

estudiar durant 11 hores seguides, nutrint les meves neurones amb coca cola i cafè, no les mata també?

Anònim ha dit...

Estudiant paiera, si vols per la setmana vinent et miro si la cafeina també mata les neurones

Anònim ha dit...

I la marihuana?

Anònim ha dit...

doctor jou,quan parles de neurones de diferents parts del cos,a quines`parts del cos et refereixes?
jo em pensava que nomes en teniem al cervell i a la punta del c...,

natx ha dit...

cabell?

Anònim ha dit...

jo també només en tinc a la punta del cabell!

Anònim ha dit...

ja, i per això ets tant burro!

Anònim ha dit...

tu sinjo,si només en tens a la punta del cabell,vés al tanto que s'et acaba,el tenir "neurona".

Anònim ha dit...

igual que tú martí si la tens a la punta del capullo

Anònim ha dit...

De neurones també en tenim a tot el cos ja que en tenen totes les terminacions nervioses que fan que moguem els músculs, funcionin els orgasn interns, sentim dolor, o plaer...
Els del blog només en solem tenir una que és multifuncional i ha de fer una mica de tot la pobre

Anònim ha dit...

Lo de la marihuana em mola més que lo de la cafeina o sigui que per decret llei anuncio que la setmana vinent el Consultori anirà de maria. No t'exitis tenebres, que no parlaré de la Mare de Déu

Anònim ha dit...

jo crec que és lupus...

Anònim ha dit...

jo crec que és un tumor... faci-l´hi proves ben cares Dr House per al final demostrar que no tenia res, que s´ha equivocat de pacient, que l´hi han sabotejat el tractament o que el gos s´ha cruspit la medicació... Aterri al món real Dr House! Vostè està més acomodat que el Ronaldinho!

martinegre ha dit...

doctor jou,si vols fer un treball de camp,o sease una investigació per el proxim "consultori",només m'has de dir el dia,i jo ja buscare "informació" del tema.
apa bona nit.

Anònim ha dit...

L'hem d'intubar!