24 de febrer 2008

Consultori Marià del Dr Jou ©


Efectes mentals del consum excessiu de Maria

(ACLARIMENTS: per maria em refereixo a la droga també anomenada cannabis, herba, grifa, haixix o xocolata. Res a veure amb la Verge Maria o la Maria Pau Huguet. Dels cigarrets de maria en solen dir Porros)

Ho sento, però una setmana més el Dr Jou no té bones notícies:

Els efectes mentals de la Maria varien una mica en funció de la persona que la consumeix i fins i tot segons de l'ambient on es consumeix o de les persones que envolten als consumidors. En general produeix canvis en l'estat d'ànim tot i que a vegades produeix un estat d'eufòria i irrealitat i altres vegades plors i pors.

La maria disminueix el control propi. Pertorba el cervell originant una situació de riure tonto amb la mirada perduda , fantasies, desorientació, inclús al·lucinacions. Més tard apareix deixadesa , apatia, indiferència, pèrdua d'energia per moure's i falta de motivació. La maria disminueix la memòria i la voluntat i dificulta pensar, aprendre i prendre decisions. També fa perdre interès i motivació per les coses de la vida diària.

He trobat un estudi on es feien fumar de 2 a 3 porros per setmana a 2 monos durant 3 mesos, desprès s'estudiava el seu cervell i es demostrava que les seves neurones funcionaven més lentament. També hi han estudis que relacionen la maria amb l'esquizofrènia i altres malalties mentals greus.

I lo pitjor de tot, es veu que la nostra amiga maria també pot fer baixar els nivells de testosterona en els homes i produir infertilitat!

Cal dir que també s'estan investigant els efectes terapèutics de la maria. Un estudi, dut a terme per un equip de la Fundació Institut Català de Farmacologia, demostra que malalts de càncer experimenten una millora en el seu estat físic i anímic després de fumar o inhalar maria. Els testimonis dels pacients afirmen que s'han reduït les seves nàusees, vòmits així com el dolor ocasionat per la malaltia.

12 comentaris:

laiona ha dit...

riure tonto amb la mirada perduda ??, fantasies ??,disminueix la memòria ??, les seves neurones funcionaven més lentament??...
tot això em sona d'algo...

Anònim ha dit...

Deixo de fumar!!!

Anònim ha dit...

Jo he experimentat quelcom semblant algun cop anant a Queralt

Josep Vidal-Alaball ha dit...

Ja em pensava que em diries això tenebres... no serà que abans d'anar a Queralt et fumes algun "canutu"?

Anònim ha dit...

El meu nen no faria mai una cosa així!!!!!!!!! oi que no fill?

Anònim ha dit...

jo que el tinc de veí he vist que entre el fum dels ciris hi camufla un altre tipus de fum. L'olor no és pas d'incens...

Anònim ha dit...

Ara ja entenc perquè els de la colleta semblem burrus... i ho som!

Anònim ha dit...

Doncs jo que no he fumat mai..... dec ser així de naixement!!!!

natx ha dit...

Dr. Jou no n'hi ha per tant! Em sembla que vosté ens vol fer agafar por. Fa poc vaig llegir un article que deia...que deia...ostia ara no m'en recordo que deia!

Anònim ha dit...

jo...bé...penso...de què parlàvem?..ha sí.. a mi el pa amb tomàquet... sempre m'ha agradat

martinegre ha dit...

bé,jo potser que no digui rés.

Anònim ha dit...

Vaya tres! tristes tigres fuman hierva de un trigal!