26 de març 2008

PAIÀ PAPER

Hola Paieros,
el vostre blogmaster m'ha proposat escriue en una secció el dimecres, doncs pel què sembla el dimecres quedava lliure de secció. O sigui que el tercer dia de la setmana parlarem de l'apassionant món de la papereria. Em presento: em dic Sinpapele i això és el Paià Paper.
Tots sabeu com és un boligraf, tots en teniu, però us heu preguntat mai de quines parts es composa un boligraf? Segur que no. Jo us ho aplico en un goment:

1.- La canya: és el cos del boligraf.
2.-Càrrega: és a on hi ha la tinta. Hi ha bolis que no és visible, per exemple el boli bic naranja que escibe fino, i hi ha bolis que és visible, com per exemple el bic cristal que escribe normal.
3.-és la boleta situada a la punta del boligraf. Al girar carrega la tinta i l'escampa per la superficie en la qual estem escrivint.
4.-La tinta. Element bàsic. ¨Tots sabeu què és. O sigui que no cal que digui res mes.
5.- Pulasdor. No tots els bolis el tenen. Hi ha que tenen tap. Si el pitxem surt la punta i podrem escriure, fet que no passarà si no el pitxem. En canvi per escriure amb els que tenen tap haurem de retirar previament dit protector.
5,.Clip. és aquella peça amb la qual podem subjectar el boli amb la butxaca de la camisa. Pot ser de diferents material. Algunts bolis fins i tot el poden tenim d'or i inclús amb algun diamant enganxat!

Apa, ja sabeu de quines parts es compon un boli. Ara ja podeu anar corrents a comprar-ne. La setmana vinent començarem explicar la seva història. Espero que us hagi agradat. Jo m'ho he passat molt bé i estic molt content de tenir un secció al vostre blog.
Sempre vostre,


Sinpapele

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola!!!
M'agraden molt les seccions tipus Barrio Sesamo!!!

Adelante!!! Atras!!!

Arriba !!! Abajo!!!

Bic Cristal!! Bic Naranja!!

Tinta!! Clip!!

Com que fins aqui encara hi arrivo i m'ho passo chupìguay desde avui deixo de dir-me Paquito i en consonancia amb la nova secció em diré Papiro.

Anònim ha dit...

QUIN AVORRIMENT!!!

M'ESTIMAVA MÉS EL SIJOSELE!!!

martipuntnet ha dit...

hola capullo,si tens alguna "oferta" de bics, digans-ho abans no s'et caduquin.

Anònim ha dit...

Vols dir que això no és pupaganda subliminal del decalvilà?

Anònim ha dit...

Hola amigo, yo también Sinpapele!!!! morito pobre, no tener trabajo
Força barça!!!

cospi ha dit...

La paia pepé es la Dolors Nadal o l'Esperanza Aguirre?

Anònim ha dit...

Guau el cos del boli, quina canya!