23 de maig 2007

paia sedé: wilco " sky blue sky"


Hola paieros
Wilco és un grup de California que acaba de treure el seu últim sedé. Descubrir aquest grup va ser una gran sort, i ja en el penúltim sedé gravat en directe a Chicago ( super recomanable), vaig “flipar mandarines” . Wilco fa una particular revisió del country, rock, blues, soul... amb un estil molt personal. Fan una revissió d’aquests estils i els transporten cap al segle XXI. A mi sempre em ve de gust escoltar-los. En Jeff Tweddy, que és el cantant i el que fa les cançons, composa peces melòdiques, minimalistes, canta amb molta sensibilitat i crea una atmosfera relaxant i agradable. Però no us penseu que tot és tant bonic i fantàstic. El rock’n’roll és per a mi essencialment rebel, i la guitarra solista se n’encarrega de recordar aquesta essència perduda. Peasso guitarrista!!!Peasso de grup!!!
L’últim disc es diu “Sky blue Sky”, és un disc, com diu el Paquito, molt relaxant. Hi ha molta guitarra acústica fet que penso que agradarà a la gent que té la mania de sortir a tocar cançons pels carrers i les places de la ciutat. Us el recomano.
Si els voleu escoltar en directe teniu dues opcions: el dia 2 de junt toquen a Barcelona al Primavera Sound, i també podeu carregar de pastanagues la mula i l’envieu a buscar el penúltim disc, gravat en directe: “Kicking television live in Chicago” que per mi és impressionant (seria un altre disc obligatori d’escoltar) .
Apa que tinc feina.

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Realment bons... Fa poc que els he descobert i m'encanten. Segons com em recorden a Jawhawks (també molt recomanables).

laiona ha dit...

hi estic totalment d'acord, són bons...

Anònim ha dit...

es veu que són col.legues amb els jawhawks. També estan molt bé.
Per cert notición de l'any: TORNEN ELS USARAKS SUPERVIVENTS! Es veu que ses excelències ara sí que han trobat un lloc edient per tocar les seves cançonetes ja que, segons sembla, el passeig de la indústria no els hi acabava d'anar prou bé...i suposo que també els deuen pagar més bé. Pesseteros, que sou uns pesseteros. Tots sou iguals. A la que veieu duret per gastar en vi, apalé...otro Franco tendria que mandar!
De totes maneres la secció paia sedé i TOT EL BLOGPAIA EN PES HI SERÀ. DIA 1 A LA GENERAL. POBRE DEL QUI NO HI SIGUI...LI INVIAREM UN ANÒNIM

Anònim ha dit...

Burruuuuuu! Que t'anava dir... ah si, el teu cd "a ghost is born" de Wilco el tinc jo. Ja te'l tornaré quan hi pensi (és que encara no me l'he gravat). Per cert està molt bé, sobretot les guitarres (vull dir que són molt maques, d'un color roure cirera preciós!).

Page ha dit...

Donc a mi el que més m'agrada es la bateria; del betis. Apa, fins aquí la meva aportació musical.

Anònim ha dit...

Evidentment els Usaraks mai tornen sols. Com a convidat especial i habitual tenim a en Marc Vilà que ens deleitarà amb un parell de tonades, ( en català?? en castellà??, vaya usté a saber.)
Cantautors berguedans, esteu tots convidats, afileu les plumes!!!

sinjosele ha dit...

jo he parlat amb en marc vilà i m'ha dit que el dia 1 no li va bé. Està a la platja amb la seva família. I com que els usaraks no el paguen prou que no hi serà pas. Ni el concert ni a cantar. No té tant temps per perdre. Ja només va a veure cantautors berguedans...aquests sí que són bons!!
Per cert, senyor director del blog:això està molt desorganitzat. Fés el favor de posar ordre. Surten seccions com bolets! A mi em pagues per fer la secció el dimecres i avui em trobo videos penjats de peluts i què sé jo. El tomàs ja va penjar el seu video el dimarts. ës un abusón. Ha descobert com penjar videos i ara ho tenim clar! Qui carai li va ensenyar a fer-ho? Que resi tres avemaries i que ens demani perdío a tots... a partir d'ara aquest blog ja no serà el mateis!!

Anònim ha dit...

Totalment d'acord, Sinjosele... El TomasHawk amb un ordinador i poca feina és molt perillós... porta un dia i ja ha creat l'spam de videos, m'ha sabotejat l'estructura,... el CAOS!!!

I espera't! Que tenim secció de la Laiona, i una tal Roki també està preparant alguna cosa...

Apa, me'n vaig a redactar el contracte estàndard de "Col.laborador del Blog" i el "Llibre d'estil del Blog Paià". Parlaré amb el de cal Vilà perquè passeu per la botiga a firmar...

No, si al final, portarà més feina de la que pensava... i sense veure ni un ral!

En fi, suposo que l'ardor de les fans quan ens vegin pel carrer ho compensarà (tot i que l'altre dia al Vall, l'únic ardor del que vam gaudir va ser el de l'amic Lluís, i no t'ho agafis malament Lluís, però no acabes d'encaixar en la meva idea de "fan-ardent"...mooooolt bona persona, això si, però com a fan ardent no massa)