13 de juliol 2008

Consultori solar del Dr Jou (quinzenal)



Desprès d'un període de dol, torna el consultori estiuenc i refrescant del Dr Jou!

Avui parlarem de les cremades solars, què són, com prevenir-les i com tractar-les quan no s´han previngut.

Les cremades solars es produeixen per la sobre-exposició de la pell a les radiacions ultravioletes del sol.

Símptomes:

  • Vermellor i escalfor de la pell afectada
  • Dolor!

Per prevenir les cremades solars cal:

  • Utilitzar protectors solars, mínim factor 20, encara que no faci sol. Les cremes s'han d'aplicar 15-30 minuts abans d'exposar-se al sol i cal repetir l'aplicació cada 2-3 hores
  • Utilitzar barret, ulleres de sol i samarreta
  • Evitar l’exposició al sol durant les hores de màxima insolació
  • Alguns aliments que tenen B-carotens o licopens com les tomàquets, el ketxup o la xocolata negre poden ajudar a prevenir les cremades solars

Per tractar les cremades solars cal:

  • Normalment les cremades solars lleus es curen soles i el típic aftersun ens ajuda a alleujar les molèsties
  • És important que la pell estigui ben hidratada quan s'ha cremat i per això, a part de l'aftersun, es pot utilitzar productes que continguin Aloe vera
  • Remeis casolans que jo NO he provat mai: 1) posar un drap xop de llet fresca a sobre la zona de pell cremada (l'àcid làctic ajuda a reduir la inflamació), 2) batre clara d'ou i posar-la sobre l'àrea cremada, 3) posar compreses de vinagre sobre la zona cremada (s'omple un got amb la meitat de vinagre i la meitat d'aigua)
  • Si l’ aspecte de la cremada no millora o apareix febre, consultar al metge

L'excessiva exposició a les radiacions ultravioletes del sol pot produir càncer de pell ja que produeix dany al nostre ADN. Tot i que les cremes solars poden prevenir les cremades del sol, no està gens clar que serveixin per protegir-nos del risc de patir càncer de pell. Per tant és aconsellable evitar l'exposició excessiva als rajos del sol.

Us deixo amb un vídeo per fer-vos passar les ganes de torrar-vos a la platja: QUIN MAL!

Salut i independència!


4 comentaris:

Anònim ha dit...

Si Dr Jou, és molt important no cremar-se, no fos cas que ens fèssim fans de "la Roja"!

Anònim ha dit...

cada primavera-estiu llegeixo el mateix a les revistes de moda:
"Fototipo 1: piel muy clara, pelirojas que se queman siempre, bla, bla... es aconsejable la exposición solar entre las 10 i 12 de la mañana y a partir de les 6 de la tarde. entre el tipo de fototipo 1 encontramos a las famosisimas Nicole Kidman i Imma Roki"...
Només us diré que m'he escalivat més d'un cop sobretot quan era joveneta, i tot i que l'aftersun va molt bé i absorveix molt hi ha una altra crema post-solar que va també de conya em sembla que es diu balsoderm.
L'aloe també va molt bé. fins i tot un iogurt natural... em sembla que la meva mare ens ho havia posat tot.
A mi m'ha anat bé algun cop fer una mica de solàrium abans per preparar la pell. Tot i així quan vaig a la piscina o a la platja mooooolta protecció i a sota el parasol o si m'hi estic molta estona el barret i la samarreta sempre apunt. També pendre espirulina també evita que et cremis...
En fi, que jo per estar morenassa ho tinc xungo, i a base de garrotades del sol ja n'he après i que diguem no som gaire amics...
pd: no us refieu tampoc d'un dia que no faci massa calor i que no brilli el llorenç perquè llavors si que llepes i de ple. I fa mooolt mal.
Aixi que protecció a tope, que la nostra pell no es mereix està castigada.
He dit!

natx ha dit...

Molt bé Roki, jo estic amb tu: Penya ANDRES INIESTA!!!

Anònim ha dit...

Jo amb el que portem d'estiu ja he canviat la pell de les espatlles i la cara...quin mal!! Així que un no es pot despistar ni un moment!