23 de juliol 2008

PAIA SEDÉ.


Gran desplegament sense precedents de la secció paiasedera per tal de cobrir els últims esdeveniments musico-populars ocurreguts al nostre pais aquest cap de setmana. Es tracta dels dos concerts que va oferir en Bruce al Camp Nou on, com no podia ser menys, varem tenir representació paiera els dos dies. Recordem però, que no va ser l'únic esdeveniment musical del cap de setmana doncs hi havia també un peaso festival: Summercase, però ja sabeu que quan arriba en Boss el país es colapse!
La majoria dels paieros vam assistir el concert del dissabte... no cal dir que fou el millor dels dos concerts. El dissabte la cita era a les deu del vespre i just quan passaven vint minuts de l'hora prevista sorti en Bruce i tota la banda a l'escenari. D'entrada jo ja tenia varies incògnites que de seguia quedaren resoltes: la primera era saber què carai veuria de tant lluny, quina seria la qualitat del so, amb quina cançó començaria l'espectacle, realment és tant enèrgic com diuen… Jo estava al gol nord segona gradaria, vaig veure gaire bé tot el concert per la tele, el so per mi penós i la primera cançó: No Surrender.
Tot i que era la gira de presentació del sedé Magic en Bruce es dedicà a repassar alguns dels seus èxits de tota la vida: Badlands, Backstreets, Because the Nihgt, The River, Born to Ron, Dancing in the dark, Atlantic City,Glory days, Candy’s Room, Hungry Heart ( com s’escriu?)... del darrer album crec que dues cançons. Això és la gira de presentació de l'últim sedé???? dues cançons!!!!!! A mi l'elecció d'un repartori o un altre m'agrada perquè diu molt de l'artista: demostra si creu o no amb el què fa o només creu ja amb el què ha fet. Si el pes del concert van ser les cançons antigues és que l'artista ja no confia en les seves darreres creacions? Podem afirmar que està acabat? Home no sé si tant però...
En Nick Cave, per exemple, durant l’últim conçert es va dedicar a tocar gaire bé tot el seu últim treball i de tant en tant tocava algun gran éxit dels seus. Això és estar encara inspirat i creure en un mateix!
Un fet molt comentat és la durarda del concert: tres hores sense parar… i?????. Sembla una gesta inigualable… quins collons! En Bruce per tocar tres horetes cobra el què ningú d’aquest blog guanyarà en tota la seva punyatera vida. Fem números: Dels set dies que té la setmana en Bruce va tocar el dimecres a Madrid, i el cap de setaman a Barna. Total són tres dies multiplicat per tres hores de curro igual a nou hores trebelladaes en una setmana…uuuuuuaaaaaauuuu. O sigui, el què un botiguer fa en un dia en Bruce ho fa en una setmana i encara és motiu de sorpresa i admiració, això estant de gira que si no… No entenc aquesta admiració per la gent que no fot ni l’ou i a sobre amb cançons composades fa vint o trenta anys. A on està el merit? Què ens passa a l’espècie humana? Som rutinaris? Dr. Jou si us plau, m’agradaria un anàlisi clinic.
Hi havia grups que per primera vegada tocaven a Barcelona no gaire lluny del Camp Nou, però nosaltres com sempre porucs, no fos cas que ens agradés alguna cosa nova. O potser és nostàlgia. Sí deu ser aixó ja que la mitjana d’edat era dels trenta cap amunt i ja se sap… la morrinya és la morrinya.
Apa, ja seguiré un altre dia. Ara espero les vostres opinions.Per cert per mi el millor i de carrer, el bateria. Gran músic.
Paquito, no cal que diguis gaire res que nomes volem les opinions dels què hi varem anar.

18 comentaris:

Pavu ha dit...

Per començar he de dir que no sóc un gran fan del Bruce. I jo estava pitjor que el sinjosele, estava a gol nord tercera graderia!!! No sabia si el que cantava era el Bruce o el Homer Simpson. I el so era horrorós. Però encara sort (per mi) que va tocar bastants èxits dels de sempre. Jo no conec ni una cançó de l'últim disc, i molt poques dels més recents. Sobre la durada, per 66€ trobo que 3 hores és el mínim. Que els altres toquen menys estona? Els altres són caríssims. Però també he de dir que el concert em va agradar i m'ho vaig passar molt bé. Tenia ganes d'anar a un concert del Bruce. Ara ja hi he anat.

Anònim ha dit...

Aquest és el meu Sinjo!!!

Anònim ha dit...

El teu Sinjo és burro! Jo també estava a la segona gradaria i m'ho vaig passar de puta mare. El repertori immollorable i vaig ballar durant gaire bé tota l'e estona del concert. Al final vaig baixa abaix i era impresionant veure tanta gent dreta ballant i cantant. Molt bon concert sí senyor! A Sinjo tens raó: el bateria el millor!

Anònim ha dit...

A sus órdenes mi comandante!!

Anònim ha dit...

Em sap greu per tu, Sinjo, i pel gruix del blogpaia, pero tothom sabia que el dia clau era el segon concert!!! El primer dia... es clar ...dissabte.. el dia de sortir de farra.. molta marxa.. normal us va donar el que mereixieu ... els tipics hits perque poguessiu cantar.. Hungry heart , the river, because the nigth. Diumenge van caure les delicatessen pels que tenim el paladar fi!!
En fi, ara tinc una mica de pressa, aquest vespre m'explaiare una mica mes!!

PD1- Curios lu del repertori. cuan vam veure en Nick Cave et queixaves de que no toques coses mes velles!!
PD2- Dissabte van caure 4 camçons de l'ultim sede, no 2, vaya torta que portaves...
PD3- Lu del bateria, joder, KE CABRON!!!

Anònim ha dit...

Escolta capullo, tú si que et queixaves pel repertori del Nick Cave... volies que cantés sol amb el piano i no sé quines altres mariconades. Clar com que l'últim sedé encara l'has d'escoltar...

Querni ha dit...

Amb el tema del so estic completament d'acord, bastant dolent... no sé si el diumenge ho van millorar... ens ho hauria de dir el Paquito.

Però com a concert, jo el vaig trobar ben parit de collons. I aquí també estic d'acord amb el Pavu, 3 hores és el mínim que s'hauria de fer, el problema és que la majoria de grups són unes nenetes incapaces de tocar més d'hora i mitja...

Pavu ha dit...

Em sembla que diumenge el pobre Bruce va fer el que va poder i va cantar les "delicatessen" perquè no tenia veu per cantar les "autèntiques". Que gairebé té 60 tacus!! Sort que hi vaig anar el dissabte!!

Anònim ha dit...

el nick cave,té algun exit antic?

el concert,molt bó (dissabte),pero lo que preocupa del bruce,son els seus "fans".
estan malalts.
pero tu sinjo,tampoc estas massa bé.

Anònim ha dit...

Perdona Pavu, les "autentiques" les va posar el dissabte precisament per aixó, perque les cantessiu vosaltres fent una especie de karaoke populart, i estalviarse feina!!!

Everybody's got a hungry heart!!! Camon, everybody in the blog!!
Everybody's got a hungry heart!

natx ha dit...

Jo també era la 1a vegada que veia el Boss (bé, lo de veure'l és un dir, sort de les pantalles) i lo que més em va impresionar és que s'entrega com si fos el seu primer disc: Ole!
3 hores és molt, és poc? A mi em van passar volant, però vaig estar cansat fins dilluns i això que tinc uns quans anys menys que el Boss.
I per acabar una pregunta: algú em pot explicar que hi pinta el Sr. Cohen en un festival com el de Benicàssin??? Que se li han acabat els calers al senyor budista?

Anònim ha dit...

Hombre, Natx, gracies, ara m'hi fas pensar, tema festivals...
Sinjo, el nostre home paiasede, necessita un reset!!
Insinues el Summercase com el festival de les novetats?? Alternatius?? No veas??
Grups nous com Blondie!! Sex Pistols?!!?!! Edwyn Collins!! Los Planetas!! The Stranglers!!!???!!!
Sinjo, Cambia't la tarja de só!!!!

Anònim ha dit...

que pesats amb el Bruce!!!

Anònim ha dit...

Oye,las mega guays las cantó el domingo, pichurri. Los fans de verdad estavamos el domingo y nos encantó...monada. Fue mega super autentico. Lo más súper de lo más súper.

cospi ha dit...

Qui volia clássics de debò i 4 hores de concert, per 2500 ptes de les d'antes, hauria d'haver vingut al concert de l'any 88.
Apa.

Anònim ha dit...

No se qui es el Cospi, pero perdona, l'any 81, 900 peles , cuidadin , concert amb mitja part, oju!!! si algú fa un concert amb mitja part avui en dia , l'apedreguen.
PD- Gracias , Alvaro, por fin alguien que lo entienda!! Es que en este blog no se si es cuestion del idioma a veces cuesta entendertse.

Anònim ha dit...

Ramones en una hora feien 40 cançons...en Bruce 28 en tres hores. Barato?

Anònim ha dit...

Valen, ara ja se qui es el Cospi.
Hola Cospi!!