22 de setembre 2008

Consultori meloner del Dr Jou

Desprès de la festa melonera d'ahir a la nit a Sagàs i per petició d'un paieru faig allò que sap fer tant bé TV3: repetir una consulta que ja vaig fer fa uns mesos. Ànims que només falten 5 dies perquè sigui divendres!

RESSACA. Causes i solucions

Definició

Es diu del quadre de malestar general que pateix al despertar-se aquell que ha begut alcohol en excés.

Símptomes
  • Ulls vermells
  • Mal de cap
  • Set intensa
  • Debilitat
  • Marejos, vòmits
  • Dolor muscular i abdominal
  • Diarrea en alguns casos
  • En casos extrems es pot arribar a tenir convulsions i inclús coma

Tractaments

  • No beure alcohol la nit abans. 100% efectiu i barat

Altres tractaments menys efectius:

  • Beure molta aigua o sucs de fruita abans i desprès d'agafar la trompa
  • Menjar abans de la ingesta d'alcohol. Es recomanen hidrats de carboni (pa, pasta, arròs, llegums, patates)
  • Complexes vitamínics del grup B, sobretot vitamina B12
  • Dutxa calenta a l'inici i desprès passar a dutxa freda (per estimular la circulació sanguínia)
  • Menjar mel i aliments rics en fructosa una vegada instaurada la ressaca: pomes, cireres, raïm
  • Paracetamol d'1g pel mal de cap
  • Omeprazol 20 mg pel mal de panxa
  • Arrel de dent de lleó (ni idea de que es!)
  • Suc d'api
  • Dormir tot el dia

Coses que no s'han de fer mai:

  • Beure més alcohol!
  • Beure cafè
  • Comprar pastilles contra la ressaca que vénen a internet
Salut!

20 comentaris:

Anònim ha dit...

Estaria bé que la gent expliqués quan els hi va durar la ressaca, la intensitat (escala de 0 a 10) i que varen fer per fer-la més portadora

Anònim ha dit...

Jo avui soc la dona que em trobo més malament del mon!!!

Anònim ha dit...

A partir de d'ahir, DEIXEM DE FER CASAMENTS!!!

Anònim ha dit...

M´han dit que algun paieru va arribar molt brut de fang a casa seva. Evidentment no recorda què va passar....
També han començat apostes per saber quin serà el proper paieru/a en donar el SI, ja tenim mono de casament, bé de casament no, de la festorra que hi ha després!
Es confirma que els Casals han dit que no faran més casaemnt si hi ha algun paieru/a involucrat

Anònim ha dit...

Em va agradar molt fer de padrí
però encara tinc ressaca
i ja estem a dilluns al matí,
vem pillar una merda maca!!

Anònim ha dit...

a mi em va agradar molt el RE-VERS del padrí

Anònim ha dit...

a mi em van agradar molt els cubates!!

ahir no podia amb la meva ànima, i encara em trobo malament...


Però que bé ens ho vam passar!!

Anònim ha dit...

Home, els cubates estaven bons però jo vaig testar coses molt mes bones!
El què si és cert que vam fotre una bona festa!

Anònim ha dit...

m'han dit que va tenir lloc una actuació que va marcar un abans i un després en el món casteller...

Anònim ha dit...

el primer 3 de 1 de la història de Sagàs!!

Anònim ha dit...

ostres doncs jo a part de passar-m'ho rebé, i estar orgullosa del padrino he de dir que des d'ahir al mati tinc la morena ben empipada...!!
Doctor Jou no has donat solucions per aquest mal!!
però per lo demés, 10
punts per tot.

Anònim ha dit...

Hi han moltes pomades que van bé, per exemple: ANSO

Anònim ha dit...

i perquè no l'hi van posar ANO?

Anònim ha dit...

Els dels laboratoris són més "fins". Hi poden noms com: HEMOAL, ANUSOL o HEMONET

Anònim ha dit...

el sr. Oriol Rovia m'ha dit que al sopar no hi havia res picant....potser després....

Anònim ha dit...

Confirmo que no hi havia cap aliment picant al menú. Potser varen ser les llaunes de conserva

Anònim ha dit...

La salsa verda del sushi, ERA MOOOOOLT PICANT!!!

Anònim ha dit...

que vols dir? Que a la rocki li van fer un grec amb salsa de sushi?

Anònim ha dit...

Apa nena!! què calladet que ho tenies!!!

Anònim ha dit...

Es conegut que les coses picants quan surten et fan treure foc... i no pels queixals que diguem!